زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 1:47 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 43
نویسنده پیام
saharim آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضویت: 21 /10 /1395
مراحل تعویض لاستیک خودرو

آیا تابحال وسط جاده با یک لاستیک پنچر گیر افتاده اید؟ آیا میخواهید بدون نیاز به کمک دیگران ، قادر به تعویض لاستیک و پنچرگیری آن باشید؟ خوشبختانه، تعوض تایر یک کار بسیار ساده می باشد و تنها نیاز به کمی اراده و تلاش دارد. نحوه تعویض لاستیک پنچر خودرو! چگونه می باشد.
1-یک مکان صاف و مطمئن برای تعویض لاستیک انتخاب کنید! باید خودرو را در یک مکان مسطح پارک کنید تا مانع حرکت و سر خوردن خودرو شود. اگر در نزدیکی جاده هستید، تا حد امکان از ترافیک فاصله بگیرید و چراغ های خطر خودرو را روشن کنید. روی زمین نرم یا تپه ها پارک نکنید!




2-ترمز دستی خودرو را بکشید! ترمز دستی خودرو را بکشید، ماشین خود را پارک کنید. سعی کنید یک جسم سنگین (مثل سنگ، آجر و...) در مقابل لاستیک های عقب و جلو قرار دهید.



3-لاستیک زاپاس و جک را بیرون بیاورید! جک را زیر ماشین، در نزدیکی لاستیک مورد نظر قرار دهید. مطمئن شوید که جک با قسمت فلزی قاب خودرو درگیر شده باشد. بسیاری از خودروها دارای یک قالب پلاستیکی در زیر هستند. در صورتی که جک را در قسمت مناسب قرار ندهید، ممکن است هنگام بالا آوردن ماشین، این قالب پلاستیکی بشکند. اگر نمیدانید جک را کجا باید قرار دهید، از دفترچه راهنمای خودروی خود کمک بگیرید.





4-جک را تا حدی بالا بیاورید که از خودرو پشتیبانی کند! جک باید در قسمت زیرین وسیله نقلیه به طور محکم قرار گیرد. بررسی کنید و مطمئن شوید که جک عمود بر زمین باشد.



5-قالپاق را بردارید و پیچ ها را بر خلاف عقربه های ساعت باز کنید! همه چیز را به طور کامل باز نکنید . فقط سعی کنید جای آن را شل کنید. سعی کنید از آچارهای استاندارد برای باز کردن پیچ و مهره ها استفاده کنید.



6-برای جدا کردن لاستیک از زمین، جک را بالا ببرید! باید جک را به اندازه کافی بالا ببرید، تا بتوانید تایر پنچر را بیرون بیاورید و آن را با تایر زاپاس تعوض کنید. هنگام بالا بردن جک، از ثبات خودرو مطمئن شوید. در صورت هر گونه لغزشی، جک را پایین آورده و سریعا آن را برطرف کنید.




7-پیچ و مهره ها را کاملا باز کنید! آنها را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شل شوند. از یک lug nut استفاده کنید و همه پیچ ها را به طور کامل باز کنید.




8-لاستیک را بردارید! لاستیک پنچر را زیر خودرو قرار دهید تا در صورت کار نکردن جک، خودرو روی دستان شما نیفتد! البته در صورتی که جک در جای محکم و مسطح قرار گیرد، جای نگرانی نیست. ممکن است تایر به دلیل زنگ زدگی سر جایش بچسبد. برای شل شدن لاستیک ، میتوانید به قسمت داخلی آن ضربه بزنید.




-تایر زاپاس را روی توپی چرخ قرار دهید! حتما باید لبه های تایر زاپاس با مهره های چرخ مچ شوند . سپس با استفاده از میله سفت کن ، مهره ها را سفت کنید.



10-مهره ها را بادست محکم کنید! با استفاده از آپار تا جایی که ممکن است پیچ و مهره ها را محکم کنید. برای اطمینان از بالانس بودن تایرها، همه پیچ ها را یکباره سفت نکنید. با پیروی از الگوی ستاره، مهره های مقابل هم را ، یک دور کامل بپرخایند تا محکم شوند. از وارد کردن فشار زیاد خودداری کنید چرا که ممکن است جک بیفتد. بعد از برداشتن جک میتوانید دوباره تایرها را محکم کنید.

یکشنبه 02 شهریور 1399 - 18:13
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | مراحل تعویض لاستیک خودرو | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS